Van Tambacounda nr Bamako part 2

Na mijn natuurpark bezoek, waar de luipaard mij niet gewekt had waarvoor dank ,ben ik in de richting van Kedougou gefietst in het uiterste zuid oosten van Senegal. In het dorp Banadafassi ben ik een dag gebleven in campement Leontine. Mooi plekje met hut met douche enzo en koud bier !! Hier heb ik met een gids een lange wandeling gemaakt langs een aantal Bedick dorpjes. Plaatsen met nog sterke eigen tradities. Hier zag ik de eerste afrikanen met botten door de neus maar ook doorgegroeide tanden en lepra. Hier was ook de smid uit de fotoserie maar ook het schooltje en het kath. kerkje. 's Avonds mijn eerste palmwijn gedronken. Even wennen wel. De volgende dag naar een plaatsje waar een waterval zou zijn. Nou, het was slechts een stroomversnelling maar heerlijk om verkoeling in te zoeken. 's Avonds de lekkerste kip ooit gegeten, klaargemaakt door de kok op de fiets vd foto's. Wat zouden we zonder kippen moeten? In Zuid Amerika 'pollo con papas' en hier 'poulet avec riz' en omelette met baguette. Via het stadje Kedougou nu naar Mali. In Kedougou wil ik een nieuwe batterij voor mijn fietscomputer kopen. Ik dacht dat er een knoopbatterij in zat maar het bleek een soort korte AA te zijn. Die zie je zelden dus ik had er een hard hoofd in of dit ging lukken. Bij een telefoon winkeltje wijst de knul me door naar de markt. Een jongen loopt met me mee en weet waar ik moet zijn. Zowaar deze man heeft het, maar mijn gids vind de prijs te hoog dat kan beter en hij neemt me mee naar een ander. Voor mij was het wel de gevraagde 5 euro waard maar ik wil de prijsbewustheid van de knul natuurlijk niet negeren. De andere winkelier heeft dit formaat echter niet dus gaan we terug.. Maar ik moet een betere prijs vragen vind mijn gids. Maar dat wil de winkelier niet en ik ben blij met de batterij. Geef de knul ook wat geld voor zijn hulp en installeer de batterij. Hij is zelfs van hetzelfde merk als degene die erin zat. Prettig om weer een goede werkende fietscomputer te hebben. Ik slaap in de bush 15 km. voor de Malinese grens. Ik zet altijd eerst mijn tent op en zet dan thee met verse limoen en veel suiker. Wat koekjes erbij, dat is meestal mijn beste moment van de dag. De zoete thee is echt goed tegen de dorst en hoewel ik thuis niet zo'n theeleut ben geeft het me hier het typisch Engelse effect van even tot jezelf komen.

Voor vragen en reacties mail je naar

deantenne@gmail.com

Reacties

Reacties

leo

In de buurt van Douala (Kameroen), daar ga je later nog wel komen,hadden ze van palmolienootjes een soort 'jenever' gestookt. 's Ochtends kon het slechts weinigen bekoren, waaronder een ......................Doornbos.
Succes in het Afrikaanse leven, wonderlijk met steeds weer prachtige mensen. Krijg weer de kriebels om er naar toe te gaan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!