Van Tambacounda/Segenal nr Bamako/Mali

Ik ben inmiddels in de hoofdstad van Mali aangekomen. Ik zit in een hostel waar wifi is maar het lukte me net niet om mijn foto's up te loaden. Ik probeer nu eerst even of het met de tekst wel lukt voor ik mijn hele verhaal ga tikken. Tot later. Hoi daar ben ik weer. Foto's uploaden is dus gelukt. Beetje trial and error met mijn tablet maar ik heb nu door hoe het wel en hoe het niet werkt. Ik ben dus in Bamako. Gisteravond was er de halve finale wedstrijd van de Africa cup, tussen Mali en Cote d''Ivoir. Hier vlakbij het hostel had mobile telefoon provider Orange een groot scherm neergezet waarop de wedstrijd werd uitgezonden. Grappig om te zien. Er was een klein clubje wat echt voetbal uitgedost was en herrie maakte. De rest was vrij tam en ook al stond het slechts 1- 0 voor Cote d'Ivoir toch gingen er al aardig wat mensen voortijdig weg. Mali was minder sterk maar viel me niet tegen. Na de wedstrijd was er op een podium nog wat napraterij met de Malinese Jack van Gelder. Ik knal straks daar een foto van op facebook. Na mijn vorige stop in het mini resort in Tambacounda vertrok ik richting het zuid oosten van Op Senegal. De weg loopt door het grootste natuurpark van het land, Kolba Koloba. Daar zou het meisje wat ik in Dakar had ontmoet haar apenonderzoek doen. Ik mocht met mijn fiets niet het park in. Kon hem bij de ingang achter laten en moest voor een aardig bedrag met een schreeuwlelijk van een kerel in een jeep naar het dorp Simenti wat in het park ligt. Inmiddels kwamen er ook allerlei rallyautos het park in. De rally Budapest Bamako. In het park de Engelse apenonderzoekster opgezocht, Adeelia. Met haar kon ik lopend het bos in op zoek naar de Baboons. Deze hebben allemaal een halsband om met zendertje waardoor ze met een antenne te traceren zijn. Dat lukt niet altijd door de grootte van het park maar nu wel. Ze zaten aan de andere kant van een stroompje en deden rustig hun ding ook al konden ze ons ook zien. Terug bij mijn tent was deze verplaatst omdat Adeelia had verteld dat tussen waar mijn tent stond en het hotel recent luipaard sporen waren gezien. Fijn idee wel ja. Nadat ik had vernomen dat er slechts 1 smerige douche en toilet was voor mij en alle rallyrijders ging ik daar maar eens over klagen. Ik dacht ja ik betaal 10 euro voor een plaats waar een luipaard rond loopt en heb feitelijk geen sanitair. Ook het feit dat het bier op was had mijn humeur geen goed gedaan. Nou dat klagen schoot de eerder genoemde schreeuwlelijk (die zich "President de toutes des guides'noemde) in het verkeerde keelgat. Hij ontplofte en wilde mij weg hebben. Prima zei ik, geef mijn geld dan maar terug vriend. Dat wilde hij dan weer niet. Ik heb me daarna toch maar even rustig gehouden, het was me niet helemaal duidelijk hoe machtig hij was. En ik ken mezelf, ik ben niet zo tactisch met de autoriteiten zeg maar. 's Avonds nog prettig gekletst met Adeelia en een Nederlandse rallyrijder die Afrika goed kende en nog wel wat reis tips had.

Gr. Martin
Voor vragen en reacties mail je naar

deantenne@gmail.com

Reacties

Reacties

leo, marian en sander

nou, mart, dat is dan goed gelukt. leuke foto's, en we zijn blij weer van je te horen. want moeten we ons nou zorgen maken als er enige tijd tussen zit, of niet? je weet maar nooit tenslotte. hier wachten we met spanning af of de 11-stedentocht doorgaat, of toch niet! leo zou op zijn nieuw aangeschafte klapschaats best mee kunnen doen, denkt hij. ongetraind. ze schaatsen zó verschrikkelijk lekker!!! dus veel schaatsen waar het kan: uurtjes eerder van het werk. heerlijk. verder wachten we je reisverhaal met smart af. dikke zoen van ons alledrie.

Margriet

Hi Martin,

Ik krijg heimwee naar Afrika. Heel leuk om je zo te volgen. Kijk uit voor de baboons! Ben benieuwd naar het vervolg!

Liefs, Margriet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!