Van Dakar naar Banjul

Hoi allemaal. Ik ben nu net buiten Banjul. Dat is in Gambia..
Heb in 5 dagen van Dakar naar hier gefietst. Het begin was nogal zwaar. Uit Dakar veel verkeer en uitlaatgassen en wind tegen. Ik mocht niet op de tolweg, shit.. Maar daar excuseerden ze zich wel voor.
Het is hier s middags 40 graden, dat trok mijn lijf slecht. Had geen eetlust en als ik wat at verteerde dat niet tijdens het fietsen. Maar dat gaat nu al beter.
Mijn weblog bijhouden via mijn tablet dat werkt niet dus zit nu achter een crack toetsenbord in een int. cafe. Ga het dus niet te lang maken.
Highlights:
Mandvol oesters gevangen die aan de mangrove wortels vastzitten. Deze met de visserman ge bbq'ed. Zooo lekker. Ik wist niet dat je je maag echt vol kon eten van oesters.


Aantal mensen die stukkie meefietsen. Praatje maken. Vanmiddag fiets ik mee met een knul die naar zijn werk ging. Hij meldde zich daar aanwezig en fietste daarna met mij mee naar een camping.

Ik had een gesprekje met een jonge vrouw in een restaurant (hutje). We hadden het over muziek en Yousou N'Dour. Die gaat in Senegal voor president. Ik vroeg haar of ze dacht dat hij een goede president zou zijn. Nou zegt ze, hij is een goede muzikant, maar president is heel wat anders. Dat is hier erg gecompliceerd. Mooi realisme.

Oh ja, gister mijn eerste apen gezien. Ik zat wat dromerig op mijn fiets en dacht dat zijn geitjes. Maar neen, wel 20 mooie lichtbruine aapjes. Met foto was ik te laat. Als ik een leeuw zie zal ik hopelijk sneller reageren.

Oh als iemand een reisweblog weet die je wel via een tablet kan bijhouden dan ben ik zeer geinteresseerd. Dit is toch een beetje onpractisch.

Je boek J.Worthy is leuk P. Beetje puberaal soms maar wel goede grappen.

Morgen vertrek ik oostwaarts , onder langs rivier De Gambia richting (weer) Senegal en daarna Mali. Echt fietsen !

Fotos komen nog.

Grr Mart

Voor vragen en reacties mail je naar

deantenne@gmail.com

Reacties

Reacties

Birr

Martin,
Klinkt weergaloos. Geniet lekker op de fiets.....niet teveel vergeven aan die Sjakies hoor ;-)

dorine

Gaaf man,ben erg trots op mijn broer.Zomaar op je fiets en dan apen zien,super leuk,ik dacht dat je daarvoor door het oerwoud zou moeten.

Sukkes Mart,pas op jezelf please.
XO

cathy

spannend avontuur! Ga Jur vragen of hij wil kijken voor een reisweblog voor je tablet. knuffel :))

Leo

Banjul heeft ook een geweldig mooi strand. Vanaf de haven was dat een flinke heuvel over, in zuidelijke richting en dan lag daar een mooi hotel bij een lekker strand. Weet niet meer of ik daar ook gezwommen heb.

Geniet lekker verder van de inspanning, maar zeker ook van het land en de mensen.

Groet

zinzi

zo te zien is het er leuk!!
ik ben benieuwt naar de foto's'
ik heb al 4 schoolen bekeken dit zijn ze: Cygnus gymnasium, PNC, St. Nicolaas Lyceum en Geert Groote College.

zinzi

veel geluk verder groetjes

Harrie

Ha die Martin,
Hier waait het ook en regent het bovendien en is het waterkou. Dus als je daaraan denkt...zit jij daarginds toch in een paradijsje wat te "joybiken". Alleen, als ik dat lijntje op de kaart zie, wauw dan moet je nog wel heel ver!!! Geniet van elke dag

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!