Fotovraag en handtas

Eerst de fotovraag. Er waren niet zo heel veel inzendingen maar het was ook een moeilijke. De richting waarin Arie het zocht (bier en bolus) lag in de lijn der verwachting maar was niet juist. Maar zoon Joris zat er heel dichtbij met zijn 'zak Vlaamse frites'. Ik beeldde namelijk uit "het doen van zout op een eitje". Proficiat Joris. Je hebt een zak Jozo zout gewonnen. Ik fietste door een gebied waar men aan zoutwinning doet. Ik had daar toevallig een uitgebreide documentaire over gezien. Het gaat als volgt. Je laat een bassin vol zeewater lopen. Je wacht tot het water verdampt is. Schept het zout eruit. Stopt het in een zakje, zet er Jozo op en verkoop het. Belangrijk is dat het heet moet zijn en er mag geen regen vallen. Zo dan weten jullie dat ook weer. Komt die documentaire ooit voorbij kan je hem wegklikken. Nu het volgende. Ik heb 6 tassen bij me en elke tas is volgens een vast patroon gevuld. En met logica. Eén tas met kook en eetspullen. Eén met fiets-kleding, materiaal, gereedschap en wat groter eetspul. Eén tas met gewone kleren en mijn slaapzak plus mijn tabletcomputer. Een snelle greeptas met ehbo-set, headlight, toilettas, lonely planet en whiskyfles. Een grote tas met tent, waterzak en nog meer eten. En dan de tas die overal mee naartoe gaat, MIJN STUURTAS ! De tas der tassen, bevat alleen maar superbelangrijke spullen die je altijd dicht bij je wil hebben. Ja, wat de handtas voor de vrouw is,is de stuurtas voor de wereldfietser. En is de handtas van de vrouw altijd omgeven met geheimzinnigheid wat erin zit, ik ga de inhoud van mijn handtas blootgeven. Fototoestel. Leesbril. Zonnebril. Fietskaarten. Portemonnee. Pen plus notitieblok. Snoep. Lippenbalsem en zonnebrandcrème. Kopie paspoort, wat US$, Pasfoto's. Verrekijker. Muggenspul. Mosquito net voor over mijn hoofd. Groot mes. Zakmes. Limonadepoeder. Zeep waarvoor je geen water nodig hebt. Munten die ik voor Meester Hajo verzamel. Kaart met afbeeldingen van Afrikaanse beesten. Druppels om water te zuiveren. Mobieltje. Kapotte fietssleutel (relikwie). Slot om in een slot te stoppen. Je ziet, allemaal hyperbelangrijke dingen. De foto van mijn stuurtasinhoud staat ook op me blog. Nu, ik heb mijn handtas getoond en me hiermee bijna letterlijk bloot gegeven. Welke vrouw durft hetzelfde te doen door de inhoud van haar handtas te tonen? Als het niet op me blog past dan kan je het ook op facebook knallen. Fijne week allemaal en tot snel. Martin.

Voor vragen en reacties,

deantenne@gmail.com

Reacties

Reacties

Khilma

Ha lieve Martin,

Ik moet wel lachen hoor om jou 'huishoudelijke' praatje daar zo in de Bush Bush.
Je gaat echt veel te snel, komt vast door de organisatie, denk ik dan. Maar wel erg leuk om je vrijdag 7 december te verwelkomen in Amsterdam.
We zullen je opwachten en ik hoop dat het dan echt wiinter is; met sneeuw, ijs en ander Hollands weer. Nee hoor grapje!! Maar de warme chocolademelk en de koffie staat klaar (met zelfgebakken appeltaart misschien..).
Hier is vandaag Sinterklaas aangekomen, de schoenen zijn al gezet en dat is wel erg ver en onrealistich bijna. Lieve Martin, nog een goede maand en lijkt me heerlijk om samen weer wat kilometers samen langs de Amstel te rennen. Liefs van Khilma

e.mulder66@upcmail.nl

Nou Martin in mijn handtas zit niet zo veel geheim, nee echt niet. Ik zal er wel eens een foto van maken. Jij hebt een super inhoud in je stuurtas zitten. Maar dat moet natuurlijk ook als je zo aan het fietsen bent.
Ik lees van de vorige schrijver dat je 7 december in Nederland aan komt. Dan rest mij nog te schrijven ik hoop je gauw weer eens te zien in Apeldoorn/Amsterdam. Maak van de laaste weken nog een mooie reis en foto's zien we dan wel tegemoet. Hoe je haaks en tot ziens. Knuffel

Joris

Ik weet niks van Vlaamse friet met zout, Ruud is de terechte winnaar van je pak Jozo-zout. Ik ben ook meer van het merk Instant Ocean.
Ik had gegokt dat je je bowlingbal aan het oppoetsen was.

Ruud

Dat pak jozozout, kan dat geruild worden voor Strooizout ??!! Wie weet hebben we dat eerder nodig...haha.

Cathy & Cathy

aaaaaaaaaaaaaah...Mart, 7 dec alweer terug! Wat gaat de tijd toch snel. Hoop je nog voor 14 dec te zien, want dan vlieg ik naar Myanmar. Heb al je reisverhalen gelezen en echt super wat je allemaal hebt gedaan en meegemaakt. Dikke knuffel en kus uit Amsterdam
:)) Jur & Cat

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!