Van Tambacounda nr Bamako part 3

Ik upload dit traject even in partjes. Ik wil niet het risico lopen dat het uploaden mislukt en ik een lang stuk opnieuw moet tikken. Ik zag een reactie van Leo of je je zorgen moet maken als ik een tijdje niks laat horen. Nou neen hoor. Veel plekken is geen internetcafé of ik heb geen zin om ergens achter een pc te gaan zitten. Maar Hilde bel of sms ik ook regelmatig dus bij twijfel kan je haar even bellen. Bij de grens met Mali dacht ik een 5 daags visum te moeten kopen. Mijn in nl ontvangen visum ging pas 7 feb. in en het was nu 2 feb. Maar niks hoor de immigratie politie was super vriendelijk en geïnteresseerd in mijn fietsavontuur en stempelde mijn paspoort. Deze jongens komen bij mij na de douane van Costa Rica op plek 2 qua vriendelijkheid. Ik denk dat Costa Rica nooit meer van plek 1 verdrongen gaat worden die hebben destijds een onuitwisbare indruk gemaakt. Maar eerlijkheidshalve kan dat ook komen door het sterke contrast destijds met de grove en botte manier waarop ik bij een tussenstop in Miami was behandeld. Na de grens fiets ik met het nummer Welcome to Mali,van Amadou en Marian in mijn hoofd het land in. Ik eet wat bij Achia (zie foto) . Leuk grietje wat oorspronkelijk in het toerisme werkt maar omdat dat op zijn gat ligt, door de veiligheidswaarschuwingen, runt ze nu dit restaurant. Ze gaat 23 April misschien naar Amsterdam om wat ik begreep wat oude mensen naar Mali te begeleiden. Ik heb gezegd dat ze als ze wil bij Hilde kan logeren. Wat Hilde prima vond wat ik ook wel wist. Dan weet je vast hoe ze eruit ziet schat. In Mali kon ik ook benzine voor mijn kooktoestel kopen, in Senegal hadden ze alleen diesel wat ik liever niet gebruik i.v.m. met de viezigheid. De eerste dagen in Mali kwam ik geen toeristen tegen en vroeg ik me af of ik nou zo gek was om dit 'onveilige' land in te fietsen. Maar inmiddels en ik al aardig wat reizigers tegen gekomen en lijken de waarschuwingen van de ministeries wat overdreven. Ik heb hier in Bamako mijn Mali visum met een maand verlengd, dan weet ik zeker dat ik geen race tegen de dag hoef houden als ik naar de grens met Burkina Faso ga. Mijn plan is nu om as zondag naar Segou te fietsen waar dat cultuurfestival is. Daar blijf ik tot de 20e en ga dan naar de Dogon regio als me dat veilig lijkt en zo niet dan ga ik richting Burkina Faso. Mocht ik hier in Bamako nog wat bijzonders mee maken dan laat ik van me horen en anders tot in Segou !

Voor vragen en reacties mail je naar

deantenne@gmail.com

Reacties

Reacties

Marian

ok, Martin, we zullen ons geen zorgen meer maken;-). en wensen je veel plezier op het festival.

Marian

en ja, de Elfstedenkoorts kan weer zakken, want hij gaat niet door. er moet 15 cm ijs zijn op het hele traject, en helaas .....

Harrie

Ha die Martin

Moest even een kutbericht (ivm werk) verwerken, van "displaced authorities" en dacht dat het beste te kunne doen, door even In jouw Afrika te duiken. Namen als Bamako, Segou en foto's met een stroompje, palmbomen en een fiets... yeah, die doen me goed! Ga door, zo nu en dan een reisshotje van jou, zeer welkom.
Hartelijke groet

Joris

Hoi Mart, leuke verhalen man! Blij ook te horen dat het batterijtje van hetzelfde merk is... Veel plezier op het festival en succes met het fietsen!

Laura

Hoi Martin

Ik geniet van je verhalen. Afgelopen vrijdag ben ik met Hilde een hapje gaan eten in de Westergasfabriek nadat we naar radio6 waren geweest. Ook leuke muziek, maar ik ben stik jaloers dat je naar Segou gaat. Ik heb nog een hele oude lp van het festival.
Je schreef aan het begin dat je het eten niet verteerde. Hoe merk je dat eigenlijk,geen honger of energie? Hier is de elfstedentocht niet doorgegaan, maar er is mega geschaatst. Ik hoorde van Door dat Omar en Kiko ook geschaatst hebben. Het was hier prachtig een soort 17e eeuws schilderij anno 2012. Er werd hier tot 's avonds laat nog ijshockey gespeeld. Maar nu dooit het echt serieus, dus dan moet het voorjaar maar komen.

dikke kus
Laura

dorine

Hoi broer,
Je bent niet aleen op reis,ik krijg de indruk dat velen met je meereizen.Leuk hoor jouw verhalen.
Met ons is alles goed,Ashraf gaat volgende week de vrijstellingstoets doen.Gelukkig maak ik me nerveuzer dan hijzelf.Ik denk dat hij als het goed is een grote kans maakt.Zijn we meteen van die inburgerings shit af.
In Egypte gaat het helemaal niet goed,we horen meer en meer berichten over onveiligheid en criminaliteit.Dat was nou net 1 van de voordelen van Egypte,de relatieve veiligheid.Zonde he.Gelukkig is alles goed met de familie.Nadja gaat proberen van het voorjaar te komen,ze wil naar ons,en naar nog twee vriendinnen in Oostenrijk en Engeland.
Ok Mart,zet hem op,en please:BE CAREFULL OUTTHERE!!
Dikke kus en groetjes van ons allen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!